www.bip.gov.pl

  • Deklaracja dostępności
  • Ostatnio dodane
  • Rejestr zmian
  • Statystyki
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Instrukcja obsługi BIP
  • Mapa strony
  • ARCHIWUM BIP

Szukaj

  • Zamówienia Publiczne
    • Zamówienia publiczne poniżej 30 tys. euro
    • Zamówienia publiczne poniżej 130 tys. złotych
  • Ogłoszenia
    • Archiwum ogłoszeń
  • Organy Gminy
    • Organ stanowiący
      • Skład Rady
      • Komisje Rady
      • Działalność lobbingowa
    • Organ wykonawczy
  • Oświadczenia majątkowe
    • za 2015 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • 2016 rok
    • za 2016 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • 2017 rok
    • za 2017 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • 2018 rok
      • Burmistrz
      • Radni - koniec kadencji
      • Radni - początek kadencji
    • za 2018 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • za 2019 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • 2019 rok
    • 2020 rok
    • za 2020 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • za 2021 rok
      • Burmistrz
      • Radni
      • Pracownicy Urzędu
      • Kierownicy jednostek podległych
    • 2022 rok
    • 2023 rok
  • Rada Miejska
    • E-SESJA
    • Uchwały
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
    • Interpelacje i zapytania
    • Nagrania obrad
  • Zarządzenia Burmistrza
    • ROK 2014
    • Rok 2015
    • Rok 2016
    • Rok 2017
    • Rok 2018
    • Rok 2019
    • Rok 2020
    • Rok 2021
    • Rok 2022
    • Rok 2023
  • Dzienniki Urzędowe
  • Urząd Miejski
    • Burmistrz i Zastępca Burmistrza
    • Sekretarz i Skarbnik
    • Regulamin Organizacyjny
    • Struktura organizacyjna
    • Referaty
    • Przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków
    • Ewidencje, Rejestry, Archiwa
      • Rejestr działalności regulowanej
        • Kontrole podmiotów wpisanych do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Drzewica
          • 2021 rok
      • Rejestr instytucji kultury
      • Rejestr żłobków i klubów dziecięcych
    • Dane statystyczne
    • Działalność lobbingowa
    • Petycje
      • 2020 rok
      • 2021 rok
      • 2022 rok
  • E-Urząd
    • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
    • Karty usług
      • Referat Spraw Obywatelskich i Bezpieczeństwa
      • Urząd Stanu Cywilnego
      • Referat Budżetu i Podatków
      • Referat Organizacyjny i Kadr
      • Referat Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Gospodarki Gruntami
      • Referat Gospodarki Komunalnej, Budownictwa i Inwestycji
      • Referat Funduszy Zewnętrznych Rozwoju Lokalnego i Promocji
  • BIP Jednostek Organizacyjnych
    • Przedszkole Samorządowe w Drzewicy
      • Organy
      • Informacje
      • Opłaty
      • Zestaw programów i podręczników
      • Rejestry
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Szkoła Podstawowa im. Polskich Olimpijczyków w Drzewicy
      • Organy
      • Informacje
        • Budżet
        • Akty prawne
        • Zarządzenia i uchwały
        • Plany pracy, programy
        • Kontrole
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Udostępnianie informacji
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Baza szkoły
      • Ogłoszenia
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego w Domasznie
      • Organy
      • Informacje
        • Budżet
        • Akty prawne
        • Zarządzenia i uchwały
        • Plany pracy, programy
        • Kontrole
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Udostępnianie informacji
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Baza szkoły
      • Ogłoszenia
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Szkoła Podstawowa w Brzustowcu
      • Organy
      • Informacje
        • Budżet
        • Organizacja
        • Akty prawne
        • Zarządzenia i uchwały
        • Plany pracy, programy
        • Kontrole
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Udostępnianie informacji
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Baza szkoły
      • Ogłoszenia
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Szkoła Podstawowa w Idzikowicach
      • Organy
      • Informacje
        • Budżet
        • Akty prawne
        • Zarządzenia i uchwały
        • Plany pracy, programy
        • Kontrole
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Udostępnianie informacji
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Baza szkoły
      • Ogłoszenia
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Szkoła Podstawowa im. Mikołaja Kopernika w Radzicach Dużych
      • Organy
      • Informacje
        • Budżet
        • Akty prawne
        • Zarządzenia i uchwały
        • Plany pracy, programy
        • Kontrole
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Udostępnianie informacji
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Baza szkoły
      • Ogłoszenia
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Raport dostępność
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Drzewicy
      • Zakres działania
      • Przetargi, zapytania ofertowe
      • Zarządzenia
        • 2013 rok
      • Akty prawne
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Rejestry, ewidencje, archiwa
      • Dostęp do informacji nieogłoszonych w BIP
      • Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
      • Wykonanie budżetu za 2018 rok
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Zespół Ekonomiczno-Administracyjny Szkół w Drzewicy
      • Przedmiot dzialalności
      • Stanowiska
      • Akty prawne
      • Elektroniczna Skrzynka Podawcza
      • Raport dostępność
      • Wykonanie budżetu za 2019 rok
      • Wykonanie budżetu za 2020 rok
      • Wykonanie budżetu za 2021 rok
    • Warsztat Terapii Zajęciowej w Drzewicy
      • O Warsztacie
      • Pracownie
      • Kadra
      • Ewidencje i rejestry
      • Kontrole
      • Raport i deklaracja dostępności
      • Sposób przyjmowania i załatwiania spraw
      • Sprawozdania finansowe
    • Dzienny Dom Senior + w Drzewicy
    • Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej Sp. z o.o. w Drzewicy
      • Zamówienie Publiczne - ZAKUP ENERGII ELEKTRYCZNEJ
  • Budżet i finanse
    • Budżet
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
      • Rok 2019
      • Rok 2020
      • Rok 2021
      • Rok 2022
    • Opinie RIO
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
      • Rok 2019
      • Rok 2020
      • Rok 2021
      • Rok 2022
      • Rok 2023
    • Wieloletnia prognoza finansowa
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
      • Rok 2019
      • Rok 2020
      • Rok 2021
      • Rok 2022
    • Sprawozdania i informacje
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
      • Rok 2019
      • Rok 2020
      • Rok 2021
      • Rok 2022
    • Udzielone ulgi, umorzenia, pomoc publiczna
      • ROK 2014
      • Rok 2015
      • Rok 2016
      • Rok 2017
      • Rok 2018
      • Rok 2019
      • Rok 2020
      • Rok 2021
    • Stawki podatków i opłat
  • Raport o stanie gminy Drzewica
  • Prawo lokalne
    • Statut
    • Utrzymanie porządku i czystości
    • Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne
      • Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
      • Miejscowe Plany Zagospodarowania Przestrzennego
        • MPZP 01
        • MPZP 02
        • MPZP 03
        • MPZP 04
        • MPZP 05
        • MPZP 06
        • MPZP 07
        • MPZP 08
        • MPZP 09
  • Organizacje pozarządowe
    • Konkursy i dotacje NGO
      • 2015 rok
      • 2016 rok
        • Organizowanie i prowadzenie świetlicy integracyjnej na terenie Gminy i Miasta Drzewica
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności w roku 2017
      • 2017 rok
        • Organizowanie i prowadzenie świetlicy integracyjnej na terenie Gminy i Miasta Drzewica
      • 2018 rok
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Organizowanie i prowadzenie świetlicy integracyjnej na terenie Gminy Drzewica
      • 2019 rok
        • Konkurs z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
        • Konkurs ofert z zakresu pomocy społecznej
        • Konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
        • Konkurs ofert z zakresu pomocy społecznej - II
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności II
      • 2020 rok
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
        • Konkurs ofert z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
        • Konkurs ofert z zakresu pomocy społecznej
      • 2021 rok
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert - działania na rzecz wspierania rodziny
        • Konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
        • Konkurs ofert z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
        • Konkurs ofert z zakresu pomocy społecznej
      • 2022 rok
        • Konkurs ofert - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert II - Organizowanie i prowadzenie punktu dystrybucji żywności
        • Konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym - integracja środowiska osób w wieku emerytalnym
        • Konkurs ofert z zakresu działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym
        • Konkurs ofert z zakresu kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego
        • Konkurs ofert z zakresu ratownictwa i ochrony ludności w ramach inicjatywy „Granty Obywatelskie 2022”
        • Konkurs ofert z zakresu wspomagania rozwoju wspólnot i społeczności lokalnych w ramach inicjatywy „Granty Obywatelskie 2022"
        • Konkurs ofert z zakresu działania na rzecz osób niepełnosprawnych oraz starszych
      • 2023 rok
        • Konkurs ofert - Prowadzenie punktu pomocy osobom uzależnionym na terenie Gminy Drzewica
        • Konkurs ofert - opieka nad dziećmi do lat 3
        • Konkurs ofert - turystyka i krajoznawstwo
    • Programy współpracy i sprawozdania
    • Konkursy i dotacje dla klubów sportowych
      • Rok 2021
        • I półrocze 2021 roku
        • II półrocze 2021 roku
        • II półrocze II nabór
      • Rok 2022
        • I półrocze 2022 roku
        • II półrocze 2022 roku
      • Rok 2023
    • Tryb pozakonkursowy
      • Rok 2020
      • Rok 2021
      • Rok 2022
  • Konsultacje Społeczne
    • Konsultacje Programu Współpracy na 2014-2015 rok
    • Konsultacje Programu Współpracy na 2015 rok
    • Konsultacje Programu Współpracy na 2016 rok
    • Konsultacje Programu Współpracy na 2018 rok
    • Konsultacje Programu Współpracy na 2019 rok
    • Rok 2020
      • Konsultacje społeczne dotyczące terenu wokół Zalewu Drzewickiego
      • Konsultacje społeczne projektu Strategia Rozwoju Elektromobilności na terenie Gminy Drzewica
      • Konsultacje społeczne z mieszkańcami Gminy Drzewica - Strategia Rozwoju Elektromobilności
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2020 rok - GPPiRPA
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2020 rok
    • Rok 2021
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2021 rok - GPPiRPA
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2021 rok
    • Rok 2022
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2022 rok
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2022 rok - GPPiRPA
      • Konsultacje projektu Strategii Rozwoju Gminy Drzewica 2030
      • Konsultacje projektu aktu normatywnego w ramach inicjatywy „Kreatywna Młodzież”
      • Konsultacje projektu „Programu Ochrony Środowiska dla Gminy Drzewica"
      • Konsultacje Programu Współpracy na 2023 rok
    • Rok 2023
      • Konsultacje społeczne w sprawie projektów statutów sołectw
      • Konsultacje projektu Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2023 - 2026
      • Konsultacje społeczne w sprawie inicjatywy „Granty Obywatelskie 2023”
      • Konsultacje społeczne w ramach inicjatywy „Kreatywna Młodzież”
      • Konsultacje społeczne projektu uchwały wyznaczenie obszaru zdegradowanego i obszaru rewitalizacji dla gminy Drzewica
      • Konsultacje społeczne w ramach inicjatywy „Poczuj pasję do historii Drzewicy”
  • Nabór na wolne stanowiska urzędnicze
    • Referent ds.promocji
    • Referent ds. planowania przesterzennego - II Nabór
    • Referent ds. planowania przesterzennego
    • Informatyk - II Nabór
    • Informatyk
    • Kierownik Dziennego Domu "Senior+" w Drzewicy
    • Podinspektor ds. Ochrony Środowiska, Leśnictwa
    • Sekretarz Miasta Drzewica
    • Dyrektor ZEAS
    • Podinspektor ds. wymiaru podatków
    • Podinspektora ds. pozyskiwania środków zewnętrznych.
    • Podinspektor ds. Ochrony Środowiska, Leśnictwa
    • Podinspektor ds. promocji
    • Podinspektor ds. gospodarki gruntami i komunalizacji
    • Referent ds. gospodarki gruntami i komunalizacji
    • Referent ds. gospodarki gruntami i komunalizacji - II nabór
    • Podinspektor ds. zamówień publicznych
    • Referent ds. zamówień publicznych
    • Specjalista ds. księgowości budżetowej
    • Referent ds. zamówień publicznych - II nabór
    • Referent ds. ochrony środowiska i leśnictwa
  • Informacje wyborcze
    • Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej
      • Zarządzenie wyborów
      • Obwody głosowania
      • Obwodowe Komisje Wyborcze
      • Informacje różne
      • Głosowanie korespondencyjne
      • II tura - 12.07.2020 r.
    • Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej 2020 r.
      • Zarządzenie wyborów
      • Obwody głosowania
      • Komisje Wyborcze
      • Informacje różne
      • Druki do pobrania
    • Wybory do Sejmu i Senatu RP 2019 r.
      • Zarządzenie wyborów
      • Okręgi i Obwody głosowania
      • Komisje Wyborcze
      • Informacje różne
    • Wybory do Parlamentu Europejskiego 2019
      • Zarządzenie wyborów
      • Obwody głosowania
      • Komisje Wyborcze
      • Informacje różne
    • Wybory Samorządowe 2018
      • Informacje różne
      • Okręgi i obwody
      • Komisje Wyborcze
      • Gminna Komisja Wyborcza
      • Wyniki wyborów
    • Wybory do Sejmu i Senatu RP 2015 r.
      • Zarządzenie wyborów
      • Informacje różne
      • Druki do pobrania
    • Referendum - 6 września 2015
      • Zarządzenie referendum
      • Informacje różne
      • Druki do pobrania
    • Wybory Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej - 10 maja 2015 r.
      • I TURA
        • Zarządzenie wyborów
        • Głosowanie korespondencyjne
        • Informacje różne
        • Druki do pobrania
      • II TURA
        • Informacje różne
    • Wybory Samorządowe 2014
      • Zarządzenie wyborów
      • Obwody głosowania i okręgi
      • Komisje wyborcze
      • Druki do pobrania
      • Informacje różne
      • Informacje Komisji Terytorialnej
      • Wyniki wyborów
    • Wybory do Parlamentu Europejskiego 2014
      • Zarządzenie wyborów
      • Obwody głosowania
      • Komisje wyborcze
      • Informacje różne
      • Druki do pobrania
  • Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych
  • Wybory ŁAWNIKÓW na kadencję 2020-2023
  • Zgromadzenia
    • Zawiadomienia o zgromadzeniach
  • Dostęp do informacji nieogłoszonych w BIP
  • Zasady ponownego wykorzystania informacji
  • Nieodpłatna pomoc prawna od 1 stycznia 2023 r.
  • Ochrona danych osobowych
    • Klauzula informacyjna profil na portalu społecznościowym Facebook
  • Koordynator ds. dostępności
    • Deklaracja dostępności
Powrót

Jesteś tutaj

Strona główna » Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych

MIEJSCE ZLOŻENIA DOKUMENTÓW:

Sekretariat Urzędu Miejskiego w Drzewicy

ul. Stanisława Staszica 22

26-340 Drzewica

 

INFORMACJA:

Tel: 48/375-79-86

 

KTO MOŻE WYSTĄPIĆ Z WNIOSKIEM
Podmioty prowadzące działalność gospodarczą.

Wnioskodawca może działać przez pełnomocnika, którym może być wyłącznie osoba fizyczna.

UWAGI:

Zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na:

  • 5 lat – w placówkach handlu detalicznego
  • 6 lat – w placówkach gastronomicznych

 

Jednorazowe zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na

  • okres do 2 dni, wyłącznie przedsiębiorcom posiadającym zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych oraz jednostkom Ochotniczych Straży Pożarnych.

 

Przedsiębiorcom, których działalność polega na organizacji przyjęć

  • zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych wydawane są na okres do 2 lat.

 

TERMIN I SPOSÓB ZAŁATWIENIA SPRAWY:

  • wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – ok. miesiąca
  • wydanie jednorazowego zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych – ok. 14 dni
  • wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć  – ok. 14 dni

WYMAGANE DOKUMENTY:

1)  wniosek wraz z kompletem załączników

  • dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do lokalu stanowiącego punkt sprzedaży napojów alkoholowych; 
  • zgodę właściciela, użytkownika, zarządcy lub administratora budynku, jeżeli punkt sprzedaży będzie zlokalizowany w budynku mieszkalnym wielorodzinnym;
  • Decyzję właściwego państwowego inspektora sanitarnego o zatwierdzeniu zakładu, o której mowa w art.65 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia ( Dz.U z 2015r. poz. 594 i 1893 oraz z 2016r. poz.65).

2) pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz z dowodem uiszczenia opłaty skarbowej

Zgodnie z

Art. 76a § 2  Kodeksu Postepowania Administracyjnego zamiast oryginału dokumentu strona może złożyć odpis dokumentu, jeżeli jego zgodność z oryginałem została poświadczona przez notariusza albo przez występującego w sprawie pełnomocnika strony będącego adwokatem, radcą prawnym, rzecznikiem patentowym lub doradcą podatkowym.

Art. 76a § 1 Jeżeli dokument znajduje się w aktach organu lub podmiotu, o którym mowa w art. 76 § 1 lub 2, wystarczy przedstawić urzędowo poświadczony przez ten organ lub podmiot odpis lub wyciąg z dokumentu. Organ administracji publicznej zażąda udzielenia odpisu lub wyciągu, jeżeli strona sama uzyskać ich nie może. Gdy organ uzna za konieczne przejrzenie oryginału dokumentu, może wystąpić o jego dostarczenie.

 

DODATKOWE CZYNNOŚCI:
Przedsiębiorca, prowadzący sprzedaż napojów alkoholowych w roku poprzednim (w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć), obowiązany jest do złożenia,  do dnia 31 stycznia każdego roku, pisemnego oświadczenia o wartości sprzedaży brutto (z uwzględnieniem VAT i podatku akcyzowego) poszczególnych rodzajów napojów alkoholowych w punkcie sprzedaży, w roku poprzednim.

W przypadku niedopełnienia tego obowiązku, przedsiębiorca ma możliwość dokonania opisywanej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12a ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Warunkiem prowadzenia sprzedaży napojów alkoholowych jest zgłaszanie organowi zezwalającemu zmian stanu faktycznego i prawnego, w stosunku do danych zawartych w zezwoleniu w terminie 14 dni od dnia powstania zmiany.

OPŁATY:

Wysokość i terminy wnoszenia opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w stałych punktach sprzedaży oraz podczas organizacji przyjęć:

OPŁATA

DOT. ZEZWOLEŃ

OPŁATĘ WNOSZĄ PRZEDSIĘBIORCY:

525 zł

   do 4,5%     alkoholu oraz piwo

rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł

525 zł

  4,5%-18%  alkoholu (bez piwa)

rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 37 500 zł

2100 zł

powyżej 18% alkoholu

rozpoczynający sprzedaż alkoholu w danym punkcie sprzedaży (pierwsze zezwolenie) oraz przedsiębiorcy, którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży nie wyższą niż 77 000 zł

 1,4% wartości sprzedaży

   do 4,5%     alkoholu oraz piwo

 którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł    

 1,4% wartości sprzedaży

   4,5%-18%  alkoholu (bez piwa)

 którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 37 500 zł

 

2,7% wartości sprzedaży

powyżej 18% alkoholu

 którzy w roku poprzednim uzyskali wartość sprzedaży wyższą niż 77 000 zł

W roku otrzymania zezwolenia i utraty jego ważności opłatę wnosi się w wysokości proporcjonalnej do okresu ważności zezwolenia.

W przypadku niedopełnienia obowiązku wniesienia opłaty w należnej wysokości w ustawowym terminie, przedsiębiorca ma możliwość dokonania tej czynności w dodatkowym 30-dniowym terminie wraz z jednoczesnym wniesieniem opłaty w wysokości określonej szczegółowo w przepisie art. 18 ust. 12b ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi.

Skutkiem dokonania opłaty nieterminowej lub w nienależnej wysokości jest wygaśnięcie zezwolenia.

Przedsiębiorca, którego zezwolenie wygasło z powodu niedokonania opłaty w należnej wysokości  w ustawowym terminie, może złożyć wniosek o wydanie nowego zezwolenia nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od dnia wydania decyzji o wygaśnięciu zezwolenia.

 

Wysokość opłat za korzystanie z zezwolenia jednorazowego:

                              OPŁATA                                     
1/12 rocznej opłaty za zezwolenie stałe

DOT. ZEZWOLEŃ

43,75 zł

do 4,5% alkoholu oraz piwo

43,75 zł

4,5%-18% alkoholu (bez piwa)

175 zł

powyżej 18% alkoholu

 

Wysokość opłat za wydanie zezwolenia na wyprzedaż zapasów napojów alkoholowych:

                           OPŁATA                                     
naliczana od wartości sprzedaży
zinwentaryzowanych napojów alkoholowych

DOT. ZEZWOLEŃ

1,4%

do 4,5% alkoholu oraz piwo

1,4%

4,5%-18% alkoholu (bez piwa)

2,7%

powyżej 18% alkoholu

Opłatę za korzystanie z zezwolenia wnosi się:

  • gotówką w kasie Urzędu Miejskiego Drzewicy ( II piętro)
  • na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Drzewicy:                                            

B.S. w Drzewicy 23 9145 1011 4000 0156 2000 0025    

Na przelewie należy wpisać numer zezwolenia.

PODSTAWA PRAWNA:

  • Ustawa z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz. U. z 2016 r. poz. 487 z późn. zm.)
  • Uchwala  Nr III/25/98 Rady Gminy i Miasta w Drzewicy z dnia 30 grudnia 1998 roku w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta i gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych
  • Uchwała Nr XXV/176/2016 Rady Gminy i Miasta w Drzewicy z dnia 25 marca 2013r. w sprawie zmian w Uchwale Nr III/25/98 Rady Gminy i Miasta w Drzewicy z dnia 30 grudnia 1998r. w sprawie zasad usytuowania na terenie miasta i gminy miejsc sprzedaży napojów alkoholowych i ilości punktów sprzedaży napojów alkoholowych.

 

Załączniki : 
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży46.5KB
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaz napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży46KB
Wniosek o wydanie zezwolenia na jednorazową sprzedaż napojów alkoholowych47.5KB
Wniosek o wydanie zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych podczas organizacji przyjęć43.5KB
Oświadczenie o wartości sprzedaży napojów alkoholowych za dany rok42.5KB
Oświadczenie o zaprzestaniu sprzedaży napojów alkoholowych31KB
Wniosek o wydanie zezwolenia na wyprzedaż posiadanych, zinwentaryzowanych zapasów napojów alkoholowych48KB
Osoba odpowiedzialna za treść:  Irena Jóźwicka
Osoba publikująca:  Jolanta Zawadzka
Data publikacji:  2017-01-13 13:46:37
Data modyfikacji:  2019-04-10 09:58:27
Ilość wyświetleń:  2976

Pokaż rejestr zmian

DataOsoba dokonująca zmianOpis zmiany
10.04.2019 09:58:27Jolanta Zawadzkaedycja strony
28.02.2018 14:35:49Jolanta Zawadzkaedycja strony
28.02.2018 14:34:29Jolanta Zawadzkaedycja strony
18.04.2017 10:09:14Jolanta Zawadzkaedycja strony
03.03.2017 14:51:08Jolanta Zawadzkaedycja strony
03.03.2017 14:48:42Jolanta Zawadzkaedycja strony
03.03.2017 14:47:27Jolanta Zawadzkaedycja strony
03.03.2017 14:45:10Jolanta Zawadzkaedycja strony
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkaedycja strony
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:54:23Jolanta Zawadzkadodano załącznik
13.01.2017 13:46:37Jolanta Zawadzkadodano stronę
Wersja do wydrukuWersja PDF

herb

ul. Staszica 22; 26-340 Drzewica; tel: 48 375 60 91, fax: 48 375 66 41, e-mail: ugm@drzewica.pl

bip

bip vobacom drzewica